Son Osmanlı Yandım Ali (2007)

Son osmanli yandim ali (2007)Biraz geç olsa da sonunda izledim. Aslında her ne kadar tarihi bir film gibi görünse de Son Osmanlı Yandım Ali filmi daha çok Kurtuluş Savaşı sırasında İstanbul’da yaşayan bir kabadayının başından geçen olayları, maceraları ele alan bir aksiyon filmi. Yer yer komedi ve az da olsa drama öğelerinin de yer aldığı film son dönem Türk yapımları arasında adından haklı olarak söz ettiriyor. Film de Mustafa Kemal’in de canlandırılmış olması (Alican Yücesoy tarafından) seyircide ilgi uyandırmışa benziyor. Kısaca konusuna değinirsek; İstanbul işgal altındadır ve bu kaos ortamında Mustafa Kemal Paşa ise Anadolu ya geçerek Kurtuluş Savaşını başlatmak için girişimlerde bulunacaktır. Bir şekilde Yandım Ali ile Mustafa Kemal Paşa’nın yolları kesişir, şimdiye kadar bireysel hareket eden Ali bu karşılaşmadan sonra kendini sorgulamaya başlar.

En başta filmi beğendiğimi söyleyerek başlayayım. Elbette hala bir çok eksiği olmasına rağmen Kenan İmirzalıoğlu’nun performansı ve rolüne bu denli yakışması oldukça iyi olmuş. Nedense erkek oyuncuların rollerine olan aşinalığı ve işlerini iyi bir şekilde kotarmalarına karşın, kadın oyuncular oldukça düşük bir performans sergilemiş. Nadya rolündeki Anna Babkova‘nın ki kabul edilebilecek düzeydeyken, Defne rolündeki Cansu Dere’nin performansı bence oldukça başarısız. Filmde argo kelimelerin sıklıkla kullanılmasını oldukça doğal karşılıyorum ve filmin bu kısmına eleştiride bulunanları kesinlikle anlamıyorum. Senaryo da bir sıkıntı yok, başrol oyuncusunda da fakat kavga sahneleri biraz daha hızlı, patlama ve yangın sahneleri biraz daha gerçekçi olabilseymiş ne güzel olacakmış. Ama tüm bunlara rağmen bence mutlaka izleyin. Yönetmen Mustafa Sevki Doğan ilerleyen günlerde daha da başarılı işlere imza atacağa benziyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder