bilgisayar mucizesi

Merhaba
67 yaşında bilgisayar kullanan şanslı ev kadınlarından biriyim.
Bundan 10 yıl evvel meraklı olduğum briç oyununu bilgisayarda oynayabilmek için aldığım bir cd yi kızımın pc sine koymakla başladı serüvenim.
İlk gün 12 saat bilgisayar başında kalmış ve kalktığımda yeri göğü birbirine karıştırmıştım.
Ve daha önceleri adını duyduğum, ama benim hayatıma olabilecek katkısını düşünemediğim bu çağımızın mucizesi icadın, henüz o anda bana ne gibi kazanımlar getireceğinin farkında değildim.
Bir süre evde torunumun bilgisayarını paylaştım.
İlk öğretmenim o oldu. 8 yaşındaydı ve ben ona hala bir şeyler öğretmeye çalışırken ondan bir şeyler öğrenebilmenin ne derece mutluluk vereceğini görüyordum,
Baktım ki aynı bilgisayarı paylaşırken onun haklarını elinden alacağım,
kendime ayrı bir pc aldım ve torunumun , yeğenimin, kızımın yardımıyla ilerlemeye başladım.
İlk yıl.Henüz internete bağlanmamıştım.
Yazmayı , çizmeyi,resim yapmayı ve oyunları öğrendim.
Briç merakım, bu güzel oyunu online oynayabilmek isteğim internete de bağlanmama neden oldu.
Kendimi cennete düşmüş gibi hissettim.
Gazetelerimi okuyor, mailler yolluyor, alışveriş yapıyor, müzeleri, galerileri geziyor merak ettiğim her konuda bilgilenebiliyordum.
O yıllarda bağlantı hızımız çok düşüktü, sayfaların açılması, programların yüklenmesi saatler alıyor, böylece sabırlı olmayı da öğreniyor ve her sorunda ben torunumu , yeğenimi arayıp duruyor ,
onlarda bıkmadan yardımcı oluyorlardı.
Baktım bu böyle olmayacak,
Resmi bir kurumun 3 ay süren oldukça sıkı ve ciddi bir kursuna devam ederek bu işin belki de milyonda birini öğrendim.
Ve anladım ki bilgisayarı tam bilmek diye bir şey yok.
Dipsiz bir hazine bir bilgi deryası.
Öğrendikçe ne kadar az bildiğimi fark ediyor, ve bilgilerin ne derece fayda ve mutluluk getirdiğini görüyordum.
öğrendiklerim rahatça kullanmama ve faydalanmama yetti, sonrası da hala öğreniyorum ve bundan büyük keyif alıyorum..
O arada her kese tavsiye ettim. Bilgisayara yetişen son nesil olarak bundan faydalanmamız gerektiğini arkadaş ve yakınlarıma bıkmadan usanmadan anlattım ve sonunda nasıl olsa öğreneceksiniz, geç kalmayın dedim.8-10 kişinin öğrenmesine de sebeb oldum.
Bu yazının keşfinden sonraki insanlığın en büyük keşfi ve gelecekte dünya globalleşecekse tek çaresi diye düşünüyorum.
Bu arada digital fotografçılığa da merak sardım, bir fotoğraf sitesine üye olup çektiklerimi paylaştım, orada da çok mükemmel insanlarla arkadaşlık ve dostluklar kurdum, tıpkı online oynadığım briç sitelerindeki gibi, bazen dünyanın üç kıtasından üç yabancıyla briç oynarken turnuvalara katılırken heyecanlanıyorum, asla yan yana gelemeyeceğim insanlarla aynı masayı paylaşmak son derece sevindirip mutlu ediyor, ve en güzeli internette ne yaş, ne statü, ne varlık, ne fizik hiç önemli değil,
Sadece akıl , duygu , bilgi ve nezaket geçerli.
bazen gençlerin arasında kendimi onlar gibi hissediyorum.
Hatta söylediğimde yaşımı inanmayanlar bile oluyor.
Ne yazık ki benim yaşımdaki hanımlardan biri ile hiç karşılaşmadım.
Oturduğum yerden aynı konuyu aynı güzelliği paylaştığım kişilere erişmek son derece güzel.
Ayrıca başka ülkelere gitmeden gideceğim otellerin, perdelerine yatak örtülerine kadar incelemek, müzelerini galerilerini önceden gezmek, seçmek, defile , sergi galeri dolaşmanın keyfini anlatamam.
Yakın zaman önce eşimi kaybettim, yalnızlığımı bilgisayarla paylaşmasam ne yapardım diye düşünmek bile istemiyorum,
Her zaman bu yaşta bu güzelliği tanıma şansı veren allahıma şükrediyorum,
Ve bunun bedelini kısmen de olsa ödeyebilmek için gönüllü olarak bildiğim kadarını başkalarına da öğretmek istiyorum.
Bunun bana mutluluk vereceğini umuyorum.
Her kese gönülden bilgisayar ve internetli günler diliyorum,
yaşamın tadına varabilmek için.
Sevgiler
Sevinç tuğ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder