Bilişim sevgisi

Ben 17 yaşında bilişim teknolojileri okuyan bir gencim.Bilgisayar benim için lise yılları başlamadan önceki en büyük hayalimdi.Babama da 8. sınfta bilgisayar aldırdım zorla ve LGS sınavını unutup bilgisayara vermiştim bütün zamanımı.Doğruya doğru LGS kazanmak istemiyordum ve bilgisayar okumak istiyordum.Sınava girdim ve Anadolu Turizm lisesini kazandım.Lise eğitimime başladım orada ve cok güzel okuldu.Yatılı yurtta kalıyordum ve hem arkadaş olsun hemde ders açısından olsun ortamı çok iyiydi.Ama benim düşüncelerim yine bilgisayardan yanaydı ve 9. sınıfın sonunda kaydımı Zonguldak EML Bilişim Teknolojileri bölümüne aldırdım.Bu bence benim geleceğimin yönü açısından ilk adımlardan birisiydi.İlk ders sınıf hocası ile idi.Hocanın ders ile ilgili sorduğu ilk sorusu winrarı bilen varmı?diye oldu.Kimse cevap verememişti.winrarı öğrendiğimde kendimden utanmıştm.2 yıl evimde bilgisayarım oldu ve ben winrarı bilmiyordum.Oradan sonra daha bi gayretle asıldım ve bilgisyarın parçaları Office programları derken 10. sınıfta bitti.10.sınıfın sonunda alan tercihleri vardı ben en çok web tasarım isiyordum ve sınıfın hepsini ona yazdılar.Yani 11. sınıfı web tasarım olarak görecektik.Eğitim öğretim yılı başladığımızda bize söylenen siz teknik servisiniz oldu.Biz şaşırdık ve itiraz ettik ama etkili olmadı tabki.Artık teknik servis elemanıydık.Bilgisyar hakkında daha cok cok seyler öğrendik.Bu öğrendiğimiz şeylerin içinde benim için en önemlisi Linuxta Türkçe yazılım olan pardusu görüyorduk.Biz teknik servis dalı olarak pardus kullanmayı cok iyi geliştirdik.11. sınıfın 2. döneminde sınıf öğretmenimiz ile bir pardus laboratuarı kurduk.Kurduğumuz bu pardus laboratuarı liseler bazında türkiyede kurulan ilk pardus laboratuarı oldu.Labaratuvardan sonra okulumuzda pardus dersleri verilmeye başlandı.Bizde artık bilgisyar derslerini pardustan işlemeye başladık.Bilgisayar bölümünde son sınıfa yani bu seneye geldiğimizde okulun ilk bize stajımız olduğu söğlendi ve bu bize süpriz oldu.Çünkü bizim stajımız yok diyebilgi verilmişti bize.Aslında işin doğrusu ben staja gitmek istemiyorum.Çünkü işletme stajında bilgisyar üzerine yeterince bilgi alamıyoruz.Okul stajdan bin kat daha iyi benim için ama yazmışlar bir kere.Bu sene bilgisayarla aramı biraz açtım.Üniversite sınavına hazırlanıyorum çünkü.İnşallah önümüzdeki sene bilgisyar öğretmenliğini kazanmak istiyorum.Ve unutmadan BBBÖ Projesini destekliyorum bence türkiyede 7den 70e herkes bilgisyar öğrenmelidir.Sloganım ise :
Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.
M.KEMAL ATATÜRK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder