Download Portallarına Kayıt Olurken Çok Dikkatli Olun


Sınırsız ve virüssüz download keyfi vadeden bir çok download portalı görmüşsünüzdür. İçerik ve tasarım bakımından herkesin ilgisini çekecek şekilde hazırlanmış bu portallarda genellikle download için üyelik gerekir. Üyelikler de anasayfanın en üstünde bedava olarak duyrulur. Fakat ben de son başıma gelen olaydan anladım ki bu tür sitelerin çoğu dolandırıcılık ve sahtecilik üzerine kurulmuş.

99downloads.de sitesini sizler ne kadar duydunuz bilmiyorum ama bana interneti kullanmaya başladıktan beri özellikle Google uluslararası sayfasında aramaların çoğunda bu site üst sıralarda çıkarak ismini duyurdu. Bir gün elimdeki bir DivX formatındaki filmi izleyebilmek için player arayışına koyuldum. Ne akıldır ki, DivX’in resmi sitesinden indirmek yerine download ağır oluyor diye başka alternatifler aramaya başladım. Google’daki kısa süreli bir aramadan sonra yine 99downloads ile karşılaştım. ‘Süper hızlı ve güvenli indir’ gibisinden bir download resimciği duruyordu anasayfada. Aradığım içeriği de bulduktan sonra olacaklardan habersiz bir şekilde bu resme tıkladım ve karşıma kayıt formu geldi. Formu doldurup hepimizin yaptığı gibi kuralları kabul ediyorum dedim ve kayıt olmuş oldum siteye. Aradan 1 hafta geçmedi ki bu siteden bana bir mail geldi. Mailde kişisel bilgilerim yer almaktaydı ve bu siteye üye olduğum için en kısa sürede hesaplarına 60 Euro yatırmam gerektiği yazıyordu. Mail almanca olduğundan pek anlayamadım heralde, veya tam takmadım diyeyim, okuduktan sonra kapattım ve ilgilenmedim mailde yazanlarla. Neredeyse her haftada bir bu mail bana gelmeye devam etti; göz alışkanlığından olsa gerek artık mailin başlığını görünce dikkatimi bile çekmiyordu, spam gibi de bir başlığı vardı zaten. Aradan 3 ay geçtikten sonra yine mail adresimi kontrol ederken bir avukattan bana bir mail geldiğini gördüm. Mailde, 99downloads.de sitesine kayıt olduğum ve bunun için gerekli ücreti ödemediğim için site yetkililerin kendisine olayı bildirdiğini yazıyordu. İşin garip yani, kredi borcu gibi bu 60 Euro her defasında büyümüş ve 110,29 Euro olmuş. Yani o an yatırmam gereken ücret 110,29 Euro idi. Mailde aynı zamanda, bunun bir son uyarı olduğunu ve eğer ödemezsem hakkımda hukuki işlemin başlatılacağı yazıyordu.
Allah kimsenin başına vermesin, resmen başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Cevap olarak ne yazacağımı şaşırdım. Kendimi toparladım ve durumu anlattım; ücretli olduğunu bilmiyordum vs. diye. Ardından yakın dostum Google’a başvurdum ve Almanya sayfasında biraz araştırma yaptım. Bu bahsi geçen site o kadar kişiyi dolandırmış ki, yüz binlerce sayfa çıktı ilk aramamda. Hepsi de benim gibi üyelik mağduru olanların soru-cevap sitelerine ve forumlara açtığı konular idi. Yahoo Clever’da aynı benim durumumda olan birisinin sorusunu buldum ve en baştaki cevapta; ne olursa olsun, ister hukuki vs. densin sakın ödemeyi yapmayın yazıyordu. Meğer bu tür download portallarının amacı buymuş; milleti oyuna getirip hukuki işlem gibi laflarla tehdit edip zorla ödeme almak… :@ Gerçekten bana mail atan kişi avukat mıydı ve hukuki işlem başladı mı bilmiyorum ama eğer böyle bir durum olursa %100 haklı çıkacağımı öğrendikten sonra çok rahatladım. Özellikle 18 yaşını tam doldurmayanlar için de bir sorun yokmuş.

Halbuki normalde nasıldır: ücretli üyelik söz konusu ise bu kayıt formunda ve sitenin herkes tarafından rahatlıkla görülebileceği yerlerde hatırlatılır. Kayıt formunda ödeme şekli, ödenecek tutar vs. belirtilir. Eğer ödeme kayıt başvurusunda bulunan kişi tarafından hesaba aktarılırsa hesap aktif olur ve kullanıcı da imkanları kullanmaya başlar. Fakat bu rezil sitede kuralları kabul ediyorum kısmında ‘AG kuralları’nı okudum ve kabul ediyorum yazıyordu. Ayrıyetten bir sayfaya yerleştirmişler ve nasıl iş ise orada da ücretten bahsedilmemiş, sadece üyeliğin 2 hafta içinde iptal edilebileceği yazılmış.

Demek istediğim; lütfen bu tür şeyler vadeden sitelere kayıt olurken iyice araştırın, neyin nesidir diye. Kullanım koşullarını ve kayıt formunda belirtilen kuralları iyice okuyun. En önemlisi; site size pek güven vermiyorsa kesinlikle kişisel bilgilerinizi vermeyin. Ben vermediğim için bir puan kazanmış oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder