Blog için ücretli hosting kullanmak

Artık hemen hemen herkesin bildiği üzere internet üzerinde bir blog sahibi olmak bir elzem haline geldi. Internet dünyası ile sıkı fıkı olup, benim de bir blogum olsun diye düşünmeyen çok az kişi tanıyorum. Hal böyle iken blog yazmaya heveslenenlerin karşısına iki seçenek çıkıyor. Ya ücretsiz blog yayınlama servislerinden birini seçecekler (Blogger, Wordpress vs.) ya da bir hosting firması ile anlaşıp kendi blog yayınlarını kendileri self servis olarak hazırlayacaklar.

Ben arada sırada yazarım diyen ve en önemlisi bu iş için para harcamak istemeyenlerin ücretsiz blog servislerini kullanmalarını mantıklı buluyorum. Zira ücretsiz bir servis seçtiğinizde hem ekstra bir para ödememiş oluyorsunuz hem de bu blog servislerinin indekslerinde yer aldığınızdan blogunuzun trafiğinin bir nebze artış göstermesini sağlıyorsunuz. Ama buradaki önemli kıstas bence sadece ücret ödememek değil blogunuzu ne amaçla kullandığınız olmalı. Blog içeriğini zamanla doldurabileceğinizi ve trafiğin artacağını düşünüyorsanız (popüler olma durumu) ücretsiz blog servislerinin yetersiz kalabileceğini düşünüyorum ki zaten bu yazıyı yazmadaki amacım da bu..

Ben şu an okuduğunuz blog yayınını ücretli bir hosting firmasından yapıyorum. (Firma Amerikan, Godaddy) Neden ücretsiz bir blog servisi kullanmak yerine bu tercihi yaptığımı merak edenler olabilir. Hatta kendileri de aynı yolu seçmekte kararsız arkadaşlara yol gösterebilirim diye oturdum klavyenin başına…

Önce neden ücretsiz bir blog servisi seçmedim..

  • Hemen hemen tüm blog servislerinde sınırlamalar var ve tüm yapabileceğiniz bu servislerin size sundukları temalarla sınırlı
  • Yedekleme olayını tam olarak bilmiyorum ancak blogunuzun yedeğinin alınması gerçekleştirilmiyor sanıyorum.
  • Zaman zaman duyduğum “Eyvah blogum yokoldu” yakınmaları

Bütün bu nedenler benim ücretsiz blog servislerine soğuk bakmamı sağladı zira ilk maddede okuduğunuz kısıtlamalara gelemeyen bir yapım var. Sınır çizilmesinden hoşlanmam.

Peki neden blog için ücret ödüyorum? Bence güzel bir soru..

  • Öncelikle blogumda istediğim, kendi seçtiğim bir temayı gönül rahatlığı ile kullanabiliyorum. Yapmam gereken sadece tema dosyalarını upload etmek ve aktifleştirmek.
  • Kullanmak istediğim eklentileri de aynı şekilde kafama göre yükleyebiliyorum.
  • Blogum üzerine her türlü değişiklik ve ekleme yapma şansım var. Tek gereken biraz php ve css öğrenmek, gerisi hayal gücüme kalmış
  • Kimsenin bana izin verip vermemesinden bağımsız olarak blogumda reklam alanları bulundurabiliyorum. Eğer zamanla trafik yoğunluğunuz artarsa hosting giderlerini bu reklamlardan elde ettiğiniz gelirle karşılayabiliyorsunuz (Bu konu ayrı bir yazı konusu detaylandırmıyorum ama bloglardan öyle büyük paralar kazanmak pek kolay değil)
  • Alan adım kendime ait. Önünde ve arkasında ne blogspot ne wordpress uzantılarını taşımak zorunda değilim.
  • Ücretsiz eklentiler sayesinde blogumun yedeği otomatik ve düzenli bir şekilde mail adresime postalanıyor.

Bütün bu nedenlerden dolayı küçük sayılabilecek bir meblağ da olsa ücretli hosting sahibi olmayı tercih ediyorum. Eğer daha profesyonel görünümlü bir blog sahibi olma arzunuz varsa sizin de bu yolu tercih etmenizi öneririm.

Bu konudaki sorularınızı çekinmeden bana iletebilirsiniz, vaktim elverdiğince yanıtlamaya çalışırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder