Backlink mantığı ve ipuçları

Google hepimizin çok iyi bildiği gibi çok geniş kapsamlı bir arama motorudur. Bu arama motoru sayesinde resim,müzik,video ve aklınıza gelebilecek herşeyi çok kısa bir sürede bulmanız mümkündür.

Google Projesinin Mimarları Stanfordda doktora eğitimini tamamlamış olan Larry Page ve Sergey Brin adlı iki üniversite öğrencisidir. Tarihsel olarak baktığımızda bu zaman aralığı 1998 yılına rastlamaktadır.

Temel olarak Google mantığını Sayfa Değerleri (pagerank) üzerine kurmuşlardır. Kendi düşüncelerine göre bir sayfanın içeriği özgün ve farklı sitelerden link almış ise değeride yüksek olmalıdır. Bu mantıktan yola çıkarak googlenin temellerini atmışlardır.İlk deneyimlerini okumakta oldukları üniversitedeki birkaç bilgisayarın bulunduğu bir ağ üzerinde yapmışlardır.Bunun üzerine Google Üniversitede popüler bir arama motoru olduktan sonra onu geliştirmeye karar vermişlerdir.Ciddi anlamdaki ilk iş deneyimlerinden birisi okuldaki hocalarının yardımlarıyla Alman Bir İş Admıyla tanışmışlar ve Google Projesinden yaklaşık olarak 100000 dolar civarında bir ücret almalarıyla başlamıştır.

Daha sonrasında ise o dönemlerde en popüler olan Yahoo'nun patronuyla bir göüşme ypamışlardır fakat Yahoo Patronunun kendilerine projeyi daha fazla geliştirmelerini söyleyip geri çevirmesiyle Google Mimarları Ciddi anlamda kendilerini ve projelerini kanıtlamak için gerekli adımları atmaya karar vermişlerdir.

Googlenin kuruluşu yaklaşık olarak 1 milyon dolar civarında bir rakama tekabül ederken Googlenin yaratıcısı olan bu iki üniversite öğrencisinin o dönemlerde bu civarda yüksek bir meblağı karşılamak gibi bir durumları olmadığından dolayı bu konudaki en büyük destekçileri olan aileleri vede okuldaki hocaları sayesinde bu meblağı biraraya getirebilmişlerdir.

Daha sonrasında ise Projelerini yani Googleyi hayata geçirmişler ve çok büyük bir başarı yakalayacakları bu yolda en büyük adımı atmışlardır.

PageRank Mantığı Nedir? Hangi Faktörler Pageranki Etkiler?
Pagerank çoğu kaynakta Türkçe karşılığı olmadığı iddaa edilsede kelime bazında baktığınızda Türkçe Anlamı "Sayfa Değeridir". Bu sayfa değeri (PR) dediğimiz olgunun asıl mantığı ise Websayfasının içeriğinin özgünlüğü vede diğer websitelerinin bu websayfasına verdiği linklerdir.

Eğer bir websayfasındaki içerik özgün ise (sağdan soldan alıntı olmayan) bu bahsedilen içerikler sadece o websayfasına ait olacağından dolayı yapılan aramalarda mantıken bahsedilen websitesi üst sıralarda yer alacaktır. Bunun yanında içeriğiniz özgün vede kaliteli ise diğer websiteleride sizin içeriğinize link vererek doğrudan sizi desteklemiş olurlar ve dolayısıyla websitenizin Google Mantığıyla karşılaştırıldığında üst sıralarda yer alması kaçınılmazdır.
Sanırım buraya kadar hepimiz Pagerank (sayfa Değeri) olgusunun mantığını kavradık.

Pageranki Hangi Faktörler Etkiler?

1.Sitenizin İçeriği
2.Title (sitenizin başlığı)
3.Meta Keywords (anahtar kelimeler)
4.Meta Description (site açıklaması)
Temel olarak Googlenin baz aldığı unsurlar bunlardır tabi bunların yanında sitenizin genel Tasarımındaki kodlama yapısı gibi faktörlerininde etkisi vardır.Biz sadece
temel ve en önemli olan unsurları inceleyeceğiz.Yukarıda bahsettiğimiz unsurları tek tek ele alalım.

1.SİTE İÇERİĞİ

Çok fazla açıklama yapılması gereken bir unsur değil çünkü sanırım herkes bahsettiğimiz unsurun ne olduğunu biliyor.
Özetlemek gerekirse;
Sitenizde yer alan içeriklerin diğer websitelerindeki içeriklerle birebir aynı (kopya) olmaması daima sizin yararınıza olacaktır. Kendinize özgü yazılarınız yada içerikleriniz ile googlede daha popüler olmanız mümkün.

2.TİTLE (Sitenizin Başlığı)

Sitenizin içeriği ile kullanacağınız site başlığınız orantılı olmak zorundadır.Yani diyelim siteniz eğlence-mizah içerikli olsun.Bu durumda kullanacağınız Site başlığıda buna bağlı olarak
"Eglence ve Mizah Portalı" gibi bir başlık alabilir.Tabi bunu türetip alternatifler yaratmak sizlerin yaratıcılığınıza bağlıdır.

3.META KEYWORDS (anahtar kelimeler)

Adındanda anlaşılacağı gibi bu kelimeler siteniz için bir anahtar konumundadır.Daha Türkçesi sitenizi tanıtan sihirli kelimelerdir diyebiliriz.

Peki bunları nasıl seçeceğiz? Aslında bir üstteki Title açıklamamızı iyi kavramış arkadaşlar için bunu anlamak çok daha basit olacaktırki kısaca sitenizin içeriğinde en çok kullanılan yada sitenizin içeriği ile biebir örtüşen kelimeler kullanmaktır.

Yine üstteki örnekteki gibi siteniz eğlence ve mizah ağırlıklı bir içeriğe sahip ise meta keywords (anahtar kelimeler) yine eğlence,mizah,komedi,gırgır,şamata gibi kelimelerden oluşmalıdır.Buradaki önemli bir nokta ise anahtar kelime sçeiminizi yaparken en dğru kelimeleri seçin ve beliryeceğiniz kelime sayısı çok fazla olmasın.Belirli bir rakam vermek gerekirse kelimelerin toplam karakter sayıları 200-400 karakteri geçmemeli.

4.META DESCRİPTİON (Site Açıklaması)

Meta Description (site açıklaması) da meta kelimeler kadar ciddi öneme sahiptirler.Arama Botları sitenize geldiğinde sitenizin açıklaması konumunda bulunan meta açıklamaları (site açıklamasını) ön belleğe alır.

Kısaca Meta Description sitenizin kimlik kartı gibidir.Site çaıklamanızı yazarken mümkün olduğu kadar kısa ama özetleyici bir açıklama seçin Ve açıklamanız 200 karakteri geçmemelidir.

Bunların dışında önemli olan bir diğer hususta sitenizin kodlamasındaki fazlalık kodlardır yada yarım kalmış kapatılmamış kodlardırki bunların en belirgin örnekleri tablo kodlarıdır.

Bizim farkedemediğimiz hataları tarayıcılar farkeder ve bu hataları düzeltmeye çalışırlar düzeltemedikleri durumlarda ekranın sol alt köşesinde Hata yazısını görebilirsiniz.İşte bu hatalar sitenizin açılma hızını düşürür ve dolayısıyla hızlı erişime sahip websiteleri ile açılma hızı düşük websiteleri sıralamalarda belirli kritelerden sonra birbirlerinden ayrılırlar.Kısaca kodlama yapısı ve sitenizin hızıda bu konuda önemli olan noktalardan biridir.

BACKLİNK NEDİR? NEDEN BACKLİNKİM OLMALI?

Backlink kısaca diğer websitelerinin size doğrudan verdiği linklerdir.Fakat çok fazla backlink size iyi sonuçlar getirmeyebilir.Backlink alırken dikkat etmeniz gereken 2 önemli husus vardır.
Bunlardan birincisi Backlink aldığınız (size link veren) websitesinin içeriğiyle sizin sitenizin içeriğinin aynı olması yada birbirine yakın platformda yer alması gerekmektedir.Bir diğer önemli husus ise backlink aldığınız websitesinin Pagerank'ı (sayfa Değeri) sizinkinden düşük olmamalıdır.
Diğer bir yandan şunuda belirtmekte fayda görüyorum.1000 tane PR=0 yada PR=3 siteden backlink almaktansa 10 tane yada 5 tane PR=6-7 sitelerden link almak size çok daha fazla getiri sağlayacaktır.

Sitenizin anasayfasında çok fazla baclink barındırırsanız Google yada diğer arama botları sitenizi Spam Website olarak görür ve geçici olarak banlanabilirsiniz.Buda ilk satırda bahsettiğim fazla backlink iyi değildir teorisinin bir sonucudur.

ARAMA MOTORLARINDA ÜST SIRALARA ÇIKMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİM?

Aslında bu çok geniş kapsamlı bir soru olmasına rağmen bu makalemizdeki uygulamaları yaptığınızda herhangi extra bir işlem yapmanıza gerek kalmayacaktır.Ama yinede bu konuda bikaç özet çıkartmakta fayda var.

1.Makalenin bu kısmına kadar olan tüm husus ve önerileri uygulamaya çalışın.
2.Sitenize aldığınız backlinkler asla yönlendirilmiş kodlar yada iframe kodları olmamalı.
3.Site içeriğinde asla spam içerik bulundurmayın.
4.Site içeriğinizde mümkün olduğu kadar linkler kullanmaya çalışın.Korkmayın başka sitelere link vermekle siteniz aşınmaz yada üye kaybetmez (üye kaygınız var ise tabi Zaten kaliteli bir içeriğe sahip websitelerinin asla link yada üye kaybı gibi takıntıları yoktur.
5.Eğer makale vb ağırlı bir siteniz var ise eklediğiniz yada yazdığınız makaleler kısa fakat etkileyici içerikte olsunki botlar tarafından en önemli kelimeleri yada önemli kısımları önbelleğe kolayca alınabilsin.

Evet arkadaşlar bu makalemizde Google-Pagerank-Backlink-Arama motorlarında üst sıralarda yer almanın temel kavramlarını ve açıklamalarını öğrendik.Bu bilgiler ilk etapta bize yeterli gelebilir ama unutmayalımki BİLGİ SINIRSIZDIR VE PAYLAŞTIKÇA ÇABALADIKÇA ARTAR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder