vodafone'un Son Reklam Atakları

Türkiye'nin lider GSM operatörü konumunda olan Turkcell'in yıllardır adam gibi bir rakibi olmamıştı. Ne devredilen Telsim ne de Avea bir türlü bu dişli rakiplerinin önünü kesemedi. Telsim'i devralan vodafone beklentilerin (son kullanıcı için) aksine ilk yıl sadece altyapı çalışmalarına yatırım yaptı. Avrupa'daki gibi bedava telefon dağıtılacağını düşünen son kullanıcılar hayal kırıklığına kapılsa da çağın gerisinde kalmış olan Telsim altyapısının yenilenmesi ilk yapılacak işler arasındaydı.

Bugün yenilenmiş altyapısı ile Turkcell'den geri kalır yanı kalmayan vodafone reklamları ile Turkcell'i iyiden iyiye köşeye sıkıştırmaya çalışıyor. Son dönem vodafone reklamlarında Turkcell'in sahip olduğu zihniyet eleştirilerek yeniliklere kapalı ve dinamik olmayan bir Turkcell portresi çiziliyor. Ayrıca Turkcell'in varolan aboneleri koyun gibi gördüğü de açıkça vurgulanıyor.



Selim ile Tarife konsepti altında yayınlanan reklamların da başarılı ve bir o kadar eğlenceli olduğunu düşünüyorum, ayrıca hedef kitleyi tam 12'den vuruyor.

Bu tarz reklamların en başarılısı sanırım HABERTURK gazetesinin ilk reklamıdır. Bu reklamda varolan tüm rakipler oldukça yaratıcı bir metinle iğnelenip değişimin başladığını söyleniyordu.



Turkcell'in bir kaç senedir yürüttüğü reklam kampanyalarında öne çıkan selocan karakterinden vazgeçmesi gerektiğini düşünüyorum, zira insanlarda tiksindirici bir etki oluşturduğu ve itici gelmeye başladığına dair bir çok delil var. Hele son zamanlarda meraketmiyor musun? konsepti altında yayınlanan reklamlara hiç değinmek istemiyorum. Turkcell'in bir an önce vatan millet sakarya anlayışından ve de duygu sömürüsünden vazgeçmesi gerekiyor.

Bitirirken...

Ailemde benimkiyle birlikte dört Turkcell hattı var. Cep telefonu pillerimizin arkasında başka bir operatör de bulunmuyor. Fakat, kısa zaman içinde ailecek vodafone'a taşınırsak şaşırmam, zira beni tek tutan sebep numara taşınabilirliğinde bizi arayacak olan insanların mağdur konuma düşme ihtimalleri. Çünkü arama tonundan önce çalan ayırt edici ses tonu insanlar tarafından pek bilinmiyor.

Yaşasın vodafone! Yaşasın rekabet!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder